Bra å vite før din reise til Tyrkia med Tyrkiareiser
Skal vi ringe deg?
Navn Etternavn
Telefonnummer
E-post
Samtaletid

Før avreise


BestillingHos Tyrkiareiser kan du bestille reisen over telefonen, eller via internet på vår hjemmeside eller per e-mail.


Betaling: Vær oppmerksom på at alle priser på Tyrkiareisers nettsider og på ordrebekreftelsen/billetten er oppgitt i norske kroner, med mindre annet er spesifikt oppgitt.


Valg av reisemål: Sol, strand eller noe helt annet? Leilighet, hotell, rundtur, eller golf? Det kan være vanskelig å velge mellom de mange feriemålene som er tilgjengelig og alle de spennende aktivitetene som følger med, spesielt om det er mange som skal bli enige. Våre reisekonsulenter har god kunnskap om hotellene, destinasjonene og de mange aktivitetene på de forskjellige stedene.


Guideservice: I Tyrkia har vi ikke guider i Belek, Antalya, Kemer, Kusadasi, Bodrum og Cesme. Det er imidlertid alltid mulig å komme i kontakt med en guide pr. telefon. Våre skandinaviske guider i Alanya, Side, Chania, Rhodos og Marmaris er alltid tilgjengelig pr. telefon. Telefonnummer finner du på din billett/reisebevis, og sendes pr. post før avreise.


Pass og visum: For norske statsborgere kreves ikke visum til Tyrkia  (for reiser opp til 90 dager) men passet må være gyldig i 6 måneder etter innreise til Tyrkia. Er du statsborger i et annet land skal du kontakte den tyrkiske ambassaden i Oslo. Tlf. 22128760 HUSK at du er ansvarlig for at passet ditt er gyldig og ellers overholder gjeldene regelverk i det aktuelle landet. Utenlandske statsborgere må kontakte de respektive ambassadene, hvor de kan få informasjon om hvilke krav som stilles til innbyggerne i deres land. Dersom du blir nektet adgang på grunn av ovenstående, kan ikke Tyrkiareiser holdes ansvarlig for evt. kostnader.



 Bekreftelse/reisebevis: Når du har gjort din bestilling kan du enkelt skrive ut din bekreftelse på www.tyrkiareiser.no under fanen ‘’Min Reise’’. Om du har oppgitt e-postadressen din under bestilling, mottar du automatisk en ordrebekreftelse på din e-mail. Vi ber deg om gjennomgå bekreftelsen på din bestilling så fort du mottar den. Er navnet riktig stavet, stemmer innkvarteringen med det du ønsket, er reisedatoen korekt osv. Skulle det være noen feil av det miste, vennligst kontakt oss umiddelbart. Vær oppmerksom på at bestillingsbekreftelsen er en bekreftelse på bestillingen din og at det er din plikt å sjekke at innholde er korrekt.  Ved innbetaling av despositum eller hele besløpet har du akseptert vilkårene som er angitt i bestillingsbekreftelsen, www.tyrkiareiser.no og Tyrkiareisers reisebetingelser – se ‘’Almindelige betingelser for deltagelse i pakkereiser‘’ www.mixxtravel.no/pages/almindelige-betingelser.

 Husk at alle spesielle forespørsler og avtaler må skrives på reisedokumentet. Vi forbeholder oss retten til å vente på hotell eller reisebekreftelse fra reisemålet. Din bestilling kan ta opptil 1-3 dager før den er bekreftet.


Avbestillingsbeskyttelse: Kan kjøpes ved bestilling - og kan ikke tilføyes senere. Les våre vilkår og betingelser ‘’Almindelige betingelser for deltagelse i pakkerejser’’ der ser du vilkår for avbestilingsforsikring.



Reiseforsikring: Vi anbefaler alle som reiser til utlandet å ha gyldig reiseforsikring, samt sjekke opp hva din forsikring inneholder og dekker. Vi vil gjøre oppmerksom på at uten en reiseforsikring kan skader og uhell fort blir ekstremt kostbart.  Vær oppmerksom på at Tyrkiareiser ikke er ansvarlig for forsikringsspørsmål, og at vi ikke kan ta noen avgjørelser mellom forsikringstakeren og forsikringsselskapet.



Bagasje: Alle passasjerer over 2 år kan fritt ta med 8 kg håndbagasje (50x40x23). Barn under 2 år kan gratis ta med en barnevogn/vogn. Innsjekket bagasje er ikke inkludert og må kjøpes i bestillingsprosessen. 20 kg innsjekket bagasje kan kjøpes for NOK 175.- pr. person tur/retur, dog NOK. 250.- dersom du kun har kjøpt flybillett uten hotellopphold. Reiser du med Turkish Airlines, er 8 kg håndbagasje (50x40x23) og 30 kg innsjekket bagasje inkl. i reisens pris. 


Ønsker du å kjøpe innsjekket bagasje til en allerede bestilt reise, ta kontakt med våre reisekonsulenter på tlf  23 96 01 79.


Vær oppmerksom på at du vil bli belastet med et gebyr på ca. 15 Euro pr. kg. for evt. overvektig. Jfr. gjeldende EU-regler må hvert bagasje maks veie 32 kg.



Billetter: Når din reise er fullt betalt kan du skrive ut ditt reisebevis/bilett på www.tyrkiareiser.no under fanen ‘’min Reise’’. Om du har skrevet inn din mail adresse vid bestilling kommer ditt reisebevis/ billett sendt automatisk til din mail. Når din reise er fullt betalt kan du skrive ut billetten din på www.tyrkiareiser.no under "Min reise." Hvis du vil ha billetten sendt med posten, kan dette gjøres mot et gebyr på 50 NOK. På din billett står det avgangstider og ankomsttider i lokal tid, hotellreservasjon, transport mellom flyplassen og hotellet samt evt. andre inkluderende aktiviteter. Du vil mota ditt boardingkort og setenummer når du sjekker inn på flyplassen. Vær spesielt oppmerksom på avgangstider ved sen avgang -  husk at datoen endres ved midnatt. Hvis du er i tvil om dagene, er du velkommen til å kontakte våre reisekonsulenter. Mixx Travel er ikke ansvarlige om du møter for sent til innsjekking på flyplassen.



Kun fly: Ved bestilling af flybillet til Antalya, Gazipasa eller Izmir lufthavn er én overnatning på uspecificeret hotel inkl. i rejsens pris. Hotel/destination oplyses ved ankomst. Vi kan ikke inden afrejse garantere ophold på en bestemt destination/et bestemt hotel. Vær opmærksom på, at transfer ikke er inkl. i rejsens pris.



Gruppereiser: Vi har en egen avdeling for gruppereiser og sender deg gjerne tilbud på flybilletter, hotellopphold og spesialpakker med aktiviteter eller konferanser. Vær ute i god tid med bestilling - vi vil veldig gjerne ha plass til alle i gruppa! En gruppereise regnes som en enkelt reservasjon, så betaling av depositum og restbeløpet må betales i sin helhet. For gruppereiser gjelder samme regler som for charterreiser. Innbetalt depositum kan ikke overføres til annen charterreise eller til de enkelte deltakerne på en annen eller samme reise.



Konferanse: Mange av våre hoteller tilbyr konferansefasiliteter, og kan hjelpe til med å arrangere møter og organisere workshops. Ta kontakt med vår gruppeavdeling for råd og få et skreddersydd tilbud.



Restplasser/last-minute: I forbindelse med bestilling av reise i siste minutt kan det skje at det bestilte hotellet er utsolgt. I disse tilfellene forbeholder vi oss retten til å flytte våre gjester til et annet hotell i samme kategori.


Uspesifisert reise: Uspesifisert reise er reiser av laveste standard, og bør kun velges dersom du absolutt ikke stiller krav til hotellets standard, fasiliteter og beliggenhet. Overnattingstype samt område og by er oppgitt ved ankomst til reisemålet - vi kan ikke gi deg ytterligere informasjon ved bestilling, og mottar heller ikke forespørsler eller ønsker om uspesifisert reise. Uspesifisert reise anbefales ikke for familier med barn. Det kan forekomme at overnatting skjer på hotell, leiligheter eller rom som ikke er oppført på vår nettside, og det er ingen garanti for eget bad og toalett. Dersom overnatting er i delt leilighet er det ingen garanti for at rommet kan låses. Hotellendringer kan forekomme i løpet av ferien, med 12 timers varsel. Måltider og rengjøring er ikke inkludert i prisen for uspesifisert reise. Du kan ikke forvente guideservice på en uspesifisert tur. Transfer er ikke inkludert, men kan bestilles mot et pristillegg. Reiser du alene betaler du et enkeltromstillegg som garanterer at du har eget hotellrom eller rom i delt leilighet, med samme vilkår som nevnt ovenfor. Det mottas ingen klager på overnattingsstandard, fasiliteter eller område. Det kan skje at overnattingen finner sted i forstedene til - eller landsbyer rundt destinasjonen som er angitt på billetten. Destinasjonen som er oppført på billetten er bare en beskrivelse av hvilket område av landet du reiser til.



Ønsker: Har du spesielle ønsker i forbindelse med reisen: Havutsikt, bo lavt, bo side om side eller lignende, ber vi deg opplyse om dette allerede ved bestilling. Det skal presiseres at vi ikke kan garantere at dine ønsker blir oppfylt, men at vi alltid videresender dine ønsker til hotellet. Romfordelingen gjøres på destinasjonen, og vi kan dermed ikke alltid sørge for at dine spesielle ønsker blir oppfylt. Vi ber om at det ikke gjøres forutgående henvendelser til våre guider eller til hotellpersonalet, da de heller ikke har mulighet til å stille garantier for dine ønsker før ankomst.

Vær oppmerksom på at på enkelte hoteller er det mulig å betale et gebyr for å sikre en bestemt plassering, f.eks med havutsikt, og at det på noen av våre flyreiser er mulig å bestille et bestemt sete mot et gebyr. Dersom oppfyllelse av dine ønsker kan sikres ved bestilling mot gebyr, mottas ikke krav om oppfyllelse av disse.



Post tittel

Mail innhold

Mail Navn
Mail efternavn
Postnummer
Fødselsdato
E-post
Ok

Send e-post er vellykket

Advarsel

Det oppesto en feil ved sending av epost